En uppdatering

Idag: Minus tyckte det var dags att gå upp klockan 4.52 och jag höll inte med. Tio över fem gav jag upp och tassade ner och gav alla hundarna mat och släppte ut dem. Mormor, Morfar, Dessi, Jonas och Tina kom vid lunch och så åt vi smörgåstårta. Fikade vid tre, halv fyra med cupcakes som Tina bakat och en jättegod chokladprincesstårta. Spelade kort och pratade en massa och sen blev det grillat vid sex-tiden. Mormor och morfar körde hem strax efter åtta och så kollade jag och pappa på Bones. Har fått pengar idag, några blommor, trisslotter och böckerna av Meredith Ann Pierce som jag önskat mig så länge. The darkangel, A gathering of gargoyles och The pearl of the soul of the world heter de på engelska. Har läst dem otaliga gånger sen jag var 10, fast då på svenska och nu så har jag dem i min ägo. Tack!

Igår: Minus tyckte det var dags att gå upp 4.45 men jag höll inte med. Gav med mig kvart över och gav dem mat. Jag förstår inte vad som farit i honom. Han kan ju verkligen inte klockan längre! Förr har det inte varit några problem, då har han vaknat när de har rört sig där nere. Gjorde inget särskilt igår. Spelade Rollercoaster 3 (som är mitt nya favoritspel!) och körde och handlade med mamma. Hjälpte mamma göra smörgåstårtor och såg sedan på Robinson. Lite oväntat att Angela åkte ut men hon var ju egentligen för stark för att vara kvar. Och för hungrig. Läste första delen av Jonatahan Livingston Seagull som jag fått låna av Lukas.

I fredags: Smög bort till City Gross för att köpa bullar och grädde. Bullarna var dock slut men grädde blev det allt. Gjorde jordgubbsglass när jag kom hem. Förberedde maten och dukade tills tjejerna skulle komma. De dök upp vid halv sex och vi hade en jättetrevlig kväll i vårat uterum. Fick Greys Anatomy säsong 1 och 2 och Mulan och Ringaren i Notre Dame på dvd. Ska se dem snart. Tack tjejer!

I torsdags: Det märks att jag har blivit äldre för mitt minne är inte vad det en gång har varit. Jag minns inte riktigt vad jag gjorde i torsdags. Förutom att jag körde och handlade på Maxi och att jag gjorde vaniljglass. Och att vi sjöng Abba Singstar. Annie tycker ganska mycket om den skivan för hon vinner oftare än vanligt. Om jag inte är riktigt skärpt så kan hon vinna. Vi är ganska jämna egentligen. Och hon sjunger ju så fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0