Mycket slit för en brandvarnare!

Tänkte vara en duktig flicka idag och skruva upp brandvarnaren på ovanvåningen. Öppnar garderoben och upptäcker att jag inte kan komma fram till stegen! Okej, kavlar upp armarna och sätter igång att börja rensa bland tomma färgburkar, utgångna skor och gamla telefoner. När jag ända är igång tänkte jag att jag kunde lägga undan den 4 (?) m långa listen som ligger på golvet framför våra garderober. Frågar mamma var hon vill ha den och får svaret: Ovanför din och lillsyrrans rum. Fram med stegen och klättrar upp. Oj, vad dammigt! Rensar ut gamla räkningar, extra frontar till frysar, lakan till barnsäng, gamla McDonalds leksaker och annat smått och gott som vi samlat på oss. Får i alla fall in listen och 2 timmar efter jag påbörjat mitt arbete med att skruva upp brandvarnaren är jag klar! Åker och hämtar kinamat (som vanligt fläsk i sötsur sås) och efter maten bestämmer jag mig för att sätta mig ner och titta på min nyinköpta film. Bones börjar om 10 minuter, säger syrran då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0