Mongolian Barbeque

Igår skulle jag mamma, pappa och lillasyster gå och äta thaimat på hamntorget men när vi kom dit så visade det sig att resturangen hade semesterstängt. Vi kan gå till Asia Kock föreslog jag då och så blev det. Det visade sig att nuförtiden så serverar de Mongolisk Barbeque på fredagar och lördagar! Det var visserligen gott men ändå bara en tam variant jämfört med bd's mongolian barbeque som tillhör mina absoluta favoritkedjor i usa! Det är fruktansvärt gott! Man väljer själv ut sina ingredienser (fläsk, nöt, räkor, kräftor, kyckling, korv, musslor, lamm, bambuskott, pasta, nudlar, bönor, broccoli, morötter, paprika, tomater, ägg, svamp, kål, ananas, vattenkastanjer, lök, majs, tofu, jalapenos) och sedan steks ganska hårt på ett stekbord. Sedan häller de på den sås (ca 15 att välja mellan) du mixat ihop och sedan är det bara att äta, med ris eller tortillas till. Riktigt gott!



Mitt fina glas som en vän stal åt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0